Integritetspolicy

Om oss

Policyer

Kontakta oss

Integritetspolicy för Xedrix.se

Senast uppdaterad: 10 maj 2025

1. Inledning

Vi på XeDrix Utbildning AB (”XeDrix”, ”vi”, ”oss”) värnar om din integritet. Denna policy förklarar hur vi samlar in, använder, delar och lagrar dina personuppgifter när du besöker vår webbplats www.xedrix.se, fyller i formulär eller kontaktar oss via andra kanaler.

Vi följer dataskyddsförordningen (EU:s GDPR) och andra relevanta lagar. Genom att använda vår webbplats samtycker du till att dina uppgifter behandlas enligt denna policy.

2. Vilka uppgifter samlar vi in?

Vi kan samla in följande uppgifter:

  • Namn, e-postadress, telefonnummer
  • Företagsnamn, befattning, organisationsnummer
  • IP-adress, teknisk information om din enhet och webbläsare
  • Uppgifter du själv lämnar via formulär, e-post eller annan kontakt

Vi använder även cookies – se mer i avsnitt 6.

3. Syften med personuppgiftsbehandling

Vi behandlar dina uppgifter för att kunna:

  • Hantera intresseanmälningar och kontakter
  • Tillhandahålla information om våra utbildningar och tjänster
  • Utföra marknadsföring och kommunikation
  • Administrera kursdeltagande och kundrelationer
  • Förbättra våra digitala tjänster och system
  • Följa rättsliga krav

Behandlingen sker med stöd av rättslig grund enligt GDPR, inklusive samtycke, avtal, berättigat intresse och rättslig förpliktelse.

4. Lagringstid

Vi sparar personuppgifter så länge det är nödvändigt för respektive syfte, enligt följande riktlinjer:

 

  • Marknadsföring: upp till 24 månader efter senaste kontakt
  • Affärsrelationer/kunduppgifter: upp till 7 år (bokföringslagen)
  • Kursadministration/intresseanmälningar: så länge utbildningen pågår + 24 månader
  • Övriga ändamål enligt vad som krävs för att uppfylla avtal eller rättsliga förpliktelser

5. Användning av externa tjänsteleverantörer och samarbetspartners

För att tillhandahålla och utveckla våra tjänster använder vi externa leverantörer inom bland annat:

  • E-post och dokumenthantering
  • Kundrelationer och säljstödssystem (CRM)
  • Webbplatsadministration och formulärtjänster
  • Automatisering och integration av arbetsflöden

Vi kan också komma att dela vissa personuppgifter med samarbetspartners, till exempel inom:

  • utbildning och kursgenomförande,
  • bransch- eller expertföretag som medverkar i våra utbildningar,
  • rekryteringsnätverk, eller
  • affärsutvecklande samarbeten kopplade till våra tjänster.

Syftet med denna delning är att säkerställa kvalitet i utbildning och affärsrelationer, samt att möjliggöra samverkan för gemensam nytta för studerande, kunder och företag. Delningen sker endast i den omfattning som krävs för det aktuella ändamålet och baseras på berättigat intresse, samtycke eller avtal.

Alla leverantörer och samarbetspartners som behandlar personuppgifter för vår räkning gör det enligt våra instruktioner, omfattas av personuppgiftsbiträdesavtal eller likvärdiga skyddsåtgärder, och uppfyller kraven enligt gällande dataskyddslagstiftning.

Vissa av våra leverantörer och samarbetspartners kan vara etablerade utanför EU/EES, exempelvis i USA. Vid överföring av uppgifter till sådana länder säkerställer vi att lämpliga skyddsåtgärder finns på plats, till exempel genom EU-kommissionens standardavtalsklausuler (SCC) eller andra erkända säkerhetsmekanismer.

6. Cookies och spårning

Vi använder cookies på vår webbplats för att:

  • Möjliggöra grundläggande funktionalitet
  • Analysera besöksstatistik och användarbeteende
  • Rikta annonsering via externa plattformar

Du kan när som helst justera dina cookieinställningar i din webbläsare eller via vår cookie-banner. I förekommande fall använder vi verktyg såsom Google Analytics, Meta Pixel och liknande tjänster.

7. Den registrerades rättigheter

Du har rätt att:

  • Begära tillgång till dina uppgifter
  • Rätta felaktiga uppgifter
  • Begära radering av dina uppgifter
  • Invända mot viss behandling
  • Få dina uppgifter överförda till annan tjänst (dataportabilitet)
  • När som helst återkalla samtycke (om samtycke är rättslig grund)

För att utöva dina rättigheter, kontakta oss via:

Stefan Gustavsson
E-post: stefan.gustavsson@xedrix.se

Du har även rätt att lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

8. Säkerhet

Vi vidtar både tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina uppgifter från obehörig åtkomst, förlust och missbruk. Exempelvis används krypterade system, åtkomstkontroll och säker molnlagring.

    9. Uppdateringar

    Vi förbehåller oss rätten att uppdatera denna policy. Senaste uppdatering: 10 maj 2025.

    Nya versioner publiceras alltid på denna sida.

      Upptäck XeDrix Utbildning och ta ditt första steg mot en framgångsrik karriär. Välkommen till en värld där utbildning möter innovation och kvalitet.